پرتو دل

رازهاے نهفتہ

رازهاے نهفتہ

پرتو دل

دل بہ دل نهام
شنیدم کہ دل چہ ها گفت
گنجینہ ایے پر از رازها داشت
نشستم تا توانستم از اسرارش نوشتم

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

قطعہ اے از وجود

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰ ق.ظ

   بدنبال موضوع وراثت وقتے متوجہ شدم کہ والدینم چقدر در شکل گیرے شخصیت ظاهرے و باطنیم نقش بسزایے داشتند شروع کردم بہ ورق زدن خاطرات گذشتہ خود و آنقدر بہ عقب برگشتم تا بہ جایے رسیدم کہ سلولهاے نخستین من در آنجا شکل گرفتند. دو سلول کہ ابتدا هر یڪ بتنهایے یکے در درون پدر و دیگرے در درون مادر شکل گرفتند؛ بدنبال یڪ نزدیکے عاطفے از آن دو بزرگوار سرانجام بهم رسیدند و بسرعت سلولهاے بعدے من شکل گرفتند؛...

 الان متوجہ حرفهاے پدر و مادر مےشوم کہ همیشہ بہ ما فرزندانشان مےگویند شما قطعہ اے از وجود ما هستید.

  هر چقدر بیشتر دقت مےکنم مےبینم کہ هر یڪ از سلولهاے نخستین من بعنوان یڪ سلول زنده در مرحلہ رشد اولیہ خود در کنار دیگر‌ سلولهاے تشکیل دهنده پدر

و مادر از تمام خصوصیات درونے و ظاهرے آن دو بزرگوار متأثر گشتہ اند و براستے کہ ما فرزندان جزئے 

از اجزاے وجودے پدر و مادرمان هستیم؛...

  درست در آن لحظہ ایے کہ این دو سلول تکامل یافتہ در جاے مناسبے درون مادر بهم پیوستن تمام صفات خود را بین یکدیگر بہ اشتراڪ گذاشتن و شروع بہ تقسیم سلولے نمودند. بدین ترتیب با بہ اشتراڪ گذاشتن این صفات وجود اساسے من با شخصیتے شبیہ ولے متمایز از وجود پدر و مادر شکل گرفت و مثل هر موجود زنده دیگرے آنقدر بہ تکامل خود ادامہ داد تا حالاے من شکل گرفت؛...

   الان مےتوانم با جرئت تمام بگویم کہ نفس و روح و

جسم من همگے با هم و در یڪ راستا بہ رشد و نمو رسیدند و نفس و روح در تمام اعضاے من جارےست 

 و...

۹۸/۰۸/۰۳

نظرات  (۱)

۰۵ آبان ۹۸ ، ۱۱:۲۲ فاطمہ نوروزے

بسیار مفید😌

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی